پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228994
واردات بي‌رويه بر مشکلات اقتصادي و معيشتي دامن زد/ دولت پاسخگوي مطالبات مردم باشد
تاریخ انتشار : 1396/10/13 09:39:35
نمایش : 1565
عضو کميسيون اقتصادي مجلس تاکيد کرد: امنيت و آرامش اولين شرط اجراي هر اقدامي براي بهبود وضعيت کشور است تا در اين فضا بتوان اقدامات لازم براي رفع مشکلات را اتخاذ، ساماندهي و اجرايي کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي‌اکبر کريمي عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با نداي تفرش با اشاره به مشکلات اقتصادي و معيشتي جامعه گفت: در حال حاضر اقتصاد ايران با مشکلات متعددي دست و پنجه نرم مي‌کند و به تبع از اين مشکلات مردم هم بي‌نصيب نمانده‌اند.

کريمي با تاکيد بر اينکه امروز مشکل بيکاري در کشور جدي است، گفت: يکي از چالش‌هايي که جوانان و خانواده‌هاي ايراني با آن مواجه هستند، بيکاري است. بسياري از جوانان به رغم دارا بودن تحصيلات عاليه ولي نتوانسته‌اند شغل يا حرفه‌اي را براي گذران زندگي خود داشته باشند و اين‌ مسئله خود باعث شده تا سن ازدواج در جامعه افزايش و به تبع آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه افزايش يابد.

وي به مشکلات موجود در حوزه توليد اشاره کرد و گفت: بسياري از واحدهاي توليدي و فعالان اقتصادي نيز دچار مشکلات اقتصادي شده‌اند و از سوي ديگر تعطيلي بسياري از اين واحدها تعداد بسياري را بيکار و باعث افزايش نرخ بيکاري شده است.

نماينده مردم اراک، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادي را اجراي سياست‌هاي اقتصادمقاومتي دانست و گفت: مهمترين سياست‌ها براي حل مشکلات اقتصادي کشور همان سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغ شده از سوي رهبر معظم انقلاب است.

واردات بي‌رويه بر مشکلات اقتصادي و معيشتي دامن زد

کريمي ادامه داد: ولي متاسفانه آن‌چنان که بايد و شايد در طول سال‌هاي گذشته، شاهد اجرايي شدن اين سياست‌ها در کشور نبوده‌ايم؛ مسائلي نظير عدم کنترل واردات سبب شد که برخي از توليدات داخلي به واسطه ورود کالاهاي مشابه خارجي، قدرت رقابت در بازار را نداشته باشند و همين امر سبب تعطيلي واحدهاي توليدي داخلي و بيکاري عده‌اي از کارگران و کارکنان شده است.

وي يادآور شد: اگر مسئولان و دست‌اندرکاران اقتصادي کشور، تدابير و سياست‌هاي درست را که همان مجموعه سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است، به کار نگيرند و اجرايي نکنند، به تبع مشکلات معيشتي مردم رفع نخواهد شد.

دولت پاسخگوي مطالبات مردم باشد

عضو کميسيون اقتصادي مجلس بيان کرد: مطالبات مردم به حق است و همه مسئولان به ويژه قوه مجريه که مهمترين قوه‌ عهده‌دار مسائل اجرايي کشور در حوزه اقتصادي، توليدي و بخش‌هاي ديگر است، بايستي به مطالبات مردم پاسخ دهند؛ تا مردم به اين باور برسند که دولت برنامه معيني دارد يا اينکه در حال تلاش براي رفع مشکلات است.

بستر رسانه‌اي، اجتماعي و سياسي براي طرح نقطه‌نظرات مردم فراهم شود

کريمي اضافه کرد: ضمن پذيرش به حق بودن مطالبات مردم، ايجاد فضاي رسانه‌اي، اجتماعي و سياسي مناسب براي طرح نقطه نظرات مردم و صاحب‌نظران در خصوص مسائل و مشکلات موجود امري لازم است.

تخريب اموال عمومي و ايجاد ناامني به هيچ‌وجه پذيرفتني نيست

وي با اشاره به سوءاستفاده دشمنان نظام و انقلاب در خارج از کشور و عوامل داخلي آنها از فضاي ايجاد شده در کشور، گفت: اين سوءاستفاده‌ها سبب از بين رفتن امنيت و آرامش جامعه و تخريب اموال عمومي مي‌شود که به هيچ وجه پسنديده و منطقي نبوده و به طور قطع عموم مردم کشور اين روش را نمي‌پسندند.

رفع مشکلات در سايه آرامش و امنيت ممکن مي‌شود

عضو کميسيون اقتصادي مجلس تاکيد کرد: امنيت و آرامش اولين شرط اجراي هر اقدامي براي بهبود وضعيت کشور است تا در اين فضا بتوان اقدامات لازم براي رفع مشکلات را اتخاذ، ساماندهي و اجرايي کرد.

طراحي فتنه‌اي جديد با موج‌سواري دشمنان بر مطالبات به‌حق مردم و حمايت از اغتشاش‌گران

کريمي افزود: در حرکت‌هاي اخير در کشور، دست دشمنان نظام و انقلاب به وضوح ديده مي‌شود، و مشهود است که دشمنان انقلاب در ماه‌هاي اخير برنامه‌ريزي کرده‌اند تا مشکلات کشور را به صورت فتنه‌اي جديد دامن زده و آن را توسعه بدهند. با آگاهي، بينش و بصيرت مردم و همچنين حضور حداکثري آنها اين توطئه هم خنثي مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: براساس شواهد و قرائن، نقش همه دشمنان نظام چه استکبار جهاني به سرکردگي آمريکا، عربستان، عوامل آنها و جريان نفاق در حرکت‌هاي آشوب‌گرانه اخير در کشور پررنگ ديده مي‌شود.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html